Vážení přátelé,
uzavřeli jsme další rok fungování Nadačního fondu Toník. Děkujeme všem věrným i novým podporovatelům – bez vás bychom se nyní nemohli pochlubit, jak jsme se loni snažili drobnými kroky zlepšit život několika rodin.
Dovolte mi, abychom vám předložili stručnou výroční zprávu o naší činnosti v roce 2018. Ani v následujícím roce neplánujeme změnit svět, ale budeme se snažit najít pomoc pro několik rodin s dětmi, které to potřebují. O tom se průběžně dozvíte na našem krásném novém webu.
S úctou,
Jitka Kulhánková
předsedkyně správní rady
Ve třetím roce své existence Nadační fond Toník spustil svoji první crowdfundingovou kampaň. Pro tyto účely uzavřela správní rada s Nadací Via smlouvu o zprostředkování, která umožňuje využívat služeb dárcovského portálu Darujme.cz.
Kampaň vynesla víc než dvojnásobek
Jako hlavní tvář kampaně jsme vybrali autistického Péťu Jochece a jeho maminku Soňu, kterého jsme jako „outsidera“ loňské kampaně podpořili už před rokem. Kampaň jsme spustili 11. října pod sloganem Motorka pro Péťu – motocykl totiž u Péti vyvolává kladné reakce. Grafiku kampaně zajistil výtvarník Jan Laštovička, produkci marketingová flotila e.vox.
Původním cílem bylo poskytnout rodině třicetitisícový příspěvek, který by umožnil pobyt Péti v denním stacionáři. Nečekaná štědrost z řad firemních dárců Tifra Services a Předvýběr.CZ, které zaujala crowdfundingová kampaň, nám nakonec dovolila poskytnout rodině příspěvek ve dvojnásobné výši.
Neplánované dary od firemních dárců dovolily promptně vyhovět zkraje nového roku žádostem o příspěvek rodičům Leničky Chaloupkové a Lucinky Škodové na hipoterapii v centru Rehabilitace Kateřina v Děčíně.
Toník už má vlastní webovky!
Firma Tifra Services nám poskytla i nemateriální pomoc, díky které Toník spustil svoje vlastní webové stránky (do té doby jsme místo nich využívali Facebook). Tvůrcem webu je Jan Richter, jehož firma Logotime také zdarma zajišťuje správu webu.
Průhledné finance
Pro větší otevřenost jsme v loňském roce namísto dosavadního účtu u Komerční banky otevřeli transparentní konto vedené Fio bankou.
V roce 2018 Nadační fond Toník získal od všech dárců včetně crowdfundingové kampaně příspěvky ve výši 97 863 Kč. Na podporu rodinám s dětmi jsme odeslali částku 93 000,- Kč (včetně dvou hipoterapií uhrazených v únoru 2019). Náklady na crowdfundingovou kampaň (poplatky a odměny pro dárce) činily 3 998 Kč, všechny ostatní náklady související s provozem Nadačního fondu Toník hradili členové správní rady z vlastních zdrojů.
Největší část příspěvků jsme získali od firemních a institucionálních dárců (56 %), partneři Expense Reduction Analysts přispěli 18 %, klienti pěti procenty a dalších pět procent tvořily příspěvky od individuálních dárců. Crowdfunding přinesl 16 % loňských prostředků.
Děkujeme za každou pomoc, jak rozesmát i děti, kterým osud tolik nepřál.